„Žaliosios olimpiados“ nugalėtojų prizas – ekskursija

posted in: Naujienos | 0

2017 m. Molėtų gimnazijos komanda „BioMGindikatoriai“, įveikusi visus varžovus finale, tapo pirmosios „Žaliosios olimpiados“ nugalėtoja ir laimėjo pagrindinį olimpiados prizą – kelionę į Vokietiją. Šios kelionės, vykusios 2018 m. balandžio mėnesį, metu įveikėme net 2800 km. Per kelionę aplankėme kai kuriuos Lenkijos ir Vokietijos miestus.

Pirmąją kelionės dieną pabuvojome Vroclave – mieste, pastatytame ant 12 Odros upės salų bei turinčiame 140 tiltų ir net 5 katedras ir XVII a. pastatytą Universitetą. Dažnai Vroclavas vadinamas nykštukų miestu: dėl visame mieste esančių šių būtybių statulėlių. Be to, tik šiame mieste dar išlikusi žibintininko profesija.

Antrąją kelionės dieną vykome į Vokietiją, grožėjomės „Saksonijos Šveicarija“ – tai aukštai kylančios uolus, išraižytos gilių tarpeklių. Per kelias eras lietus ir šaltis iš smiltainio, susidariusio prieš 80 mln. metų, išskaptavo daugybę gotikinių bokštų ir kupolų atskirtų tarpeklių, kuriais šniokščia veržlūs upeliai ir kriokliai. Ėjome akmeniniu (76 m ilgio) „Bastėjos“ tiltu, patekome į akmeninį miestą. Po šio žygio kelionę tęsėme plaukdami Elbės upe į Kionigšteino pilį – tvirtovę – joje apžiūrėjome XVI a. kareivines, giliausią šulinį (160 m), katalikų koplyčią, buvusį ginklų arsenalą, pilį. Vakare aplankėme ir Vesenšteino pilį, skaičiuojančią daugiau kaip 700 metų.

Trečiąją kelionės dieną vykome į Meiseno miestą, garsų gaminiais iš porceliano, apsilankėme porceliano manufaktūroje, kur stebėjome meistrų darbą bei lankėmės porceliano parodoje. Vėliau vyko apžvalginė ekskursija po 1000 metų senumo Meiseno centrą.

Įspūdingiausia dienos dalis – išvyka į Drezdeną, kuris neveltui vadinamas „Elbės Florencija“. Grožėjomės garsiuoju Zemperio operos teatru, kuriame dirbo J.S. Bachas, F.Mendelsonas, jo direktorius ilgą laiką buvo R.Vagneris. Vaikščiojome po Drezdeno senamiestį, aplankėme

Tašenbergų, Karališkuosius  rūmus, koplyčią, lipome į Briul terasą – „Europos balkoną“, grožėjomės atsatyta Dievo Motinos katedra, stebėjome „Karališkąją eiseną“ – freską iš daugybės porceliano plokštelių, kurioje pavaizduoti Vetinų dinastijos kunigaikščiai. Lankėmės Cvingerio paveikslų galerijoje, kurioje eksponuojami originalūs garsių dailininkų darbai, iš kurių įspūdingiausias Rafaelio „Siksto Madona“. Drezdenas 1945 m. vasario 13– 14 d. per 3 bombardavimo atakas buvo sugriautas ir miestas buvo pilnai atstatytas jau po karo.

Džiaugiamės kelione, patyrėme daug įspūdžių, pagilinome istorijos žinias ir dėkojame VšĮ „Žaliasis taškas“ ir VšĮ „RV Agentūra“ už įsteigtą prizą, kelionių agentūrai „Grūda“ už kelionę bei Molėtų gimnazijos administracijai už pagalbą organizuojant kelionę.